Dersin Adı | Beton Teknolojisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CIVE 438 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | |||||||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı, beton tasarımını ve uygulama özelliklerini anlatmak, beton teknolojisindeki yenilikleri aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders içeriğinde, beton türleri ve uygulaması, beton tasarımı seçimi, taze/sertleşmiş beton özellikleri, çimento tipleri ve özellikleri, puzolanik katkılar, bağlayıcı fazın özellikleri, agregaların özellikleri, katkıların türleri ve kullanımı, kür teknolojisi ve çekme / çatlama hassasiyeti, betonun mekanik özellikleri, geçirgenlik, dayanıklılık ve donatı korozyonu işlenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yapı malzemesi olarak beton | Bölüm 1.1-1.5 Neville, Adam M., and Jeffrey John Brooks. Concrete technology. 2010. |
2 | Çimento | Bölüm 2.1-2.10 Neville, Adam M., and Jeffrey John Brooks. Concrete technology. 2010 |
3 | Normal agrega | Bölüm 3.1-3.15 Neville, Adam M., and Jeffrey John Brooks. Concrete technology. 2010 |
4 | Taze beton | Bölüm 5.1-5.4 Neville, Adam M., and Jeffrey John Brooks. Concrete technology |
5 | Beton dayanımı | Bölüm 6.1-6.4 Neville, Adam M., and Jeffrey John Brooks. Concrete technology |
6 | Katkılar | Bölüm 8.1-8.9 Neville, Adam M., and Jeffrey John Brooks. Concrete technology. 2010 |
7 | Beton dökümlerinde sıcaklık problemi | Bölüm 9.1-9.4 Neville, Adam M., and Jeffrey John Brooks. Concrete technology. 2010 |
8 | Ara sınav | |
9 | Dayanım gelişimi | Bölüm 10.1-10.5 Neville, Adam M., and Jeffrey John Brooks. Concrete technology. 2010 |
10 | Diğer dayanım özellikleri | Bölüm 11.1-1.5 Neville, Adam M., and Jeffrey John Brooks. Concrete technology. 2010 |
11 | Elastisite ve sünme | Bölüm 12.1-12.6 Neville, Adam M., and Jeffrey John Brooks. Concrete technology. 2010 |
12 | Permeabilite ve durabilite | Bölüm 14.1-14.6 Neville, Adam M., and Jeffrey John Brooks. Concrete technology. 2010 |
13 | Donma çözünmeye karşı dayanıklılık | Bölüm 15.1-15.5 Neville, Adam M., and Jeffrey John Brooks. Concrete technology. 2010 |
14 | Karışım hesabı ve Özel betonlar | Bölüm 19.1-19.12 ve Bölüm 20.1-20.6 Neville, Adam M., and Jeffrey John Brooks. Concrete technology. 2010 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Neville, Adam M., and Jeffrey John Brooks. Concrete technology. 2010, ISBN: 0273732196. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 28 | |
Final Sınavı | 1 | 32 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest